13 maj 2018

Explosion cards

Hejsan
Hello

Idag visar jag er fyra små kort i storleken 4*4 tum. Jag ville använda mig av Gummiapans mönsterpapper och såg denna kortidé på Youtube.

Today I will show you four small cards in the size 4*4 inch. I wanted to use Gummiapans patternpaper and saw this card-idea on Youtube. 

 Det första kortet är ett morsdag-kort i ljusrosa mönster.
 This first card is a mothersday-card in light pink patterns. 
När du tar bort magbandet och öppnar kortet så "exploderar" insidan upp, och du skriver din hälsning i mitten.
When you remove the bellyband and open the card the inside will "explode", and you write your message in the middle of the card. 




Det andra kortet blev ett födelsedagskort i mörkturkosa mönster. 
The second card is a birthdaycard.



Det tredje kortet blev ett lycka till kort i orangea mönster. 
The third card is a good luck card in orange patterns. 



Och det fjärde och sista kortet blev ännu ett födelsedagskort då jag har en del som fyller år nu i vår. Till detta kort använde jag mig av mörklila mönsterpapper. 
The forth and final card is another birthdaycard because I have a lot of family and friends that celebrate their birthdays now in spring. I used some dark purple patternpaper. 



Jag har använt fyra olika färger från Gummiapans mönsterpapper (rosa, mörkturkos, orange, mörklila), och dessa stämplar:
I have used four different colors in Gummiapans patternpaper (rosa, mörkturkos, orange, mörklila), and these stamps:
17050112 Grattis
17090107 Good luck
17050116 Mors dag
15090405 Make a wish
15090403 Happy birthday

Ha nu en skön söndag
Have a good sunday.

DT-Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar