04 mars 2018

Easter cards

Snart är det påsk så jag har gjort några påskkort, där jag använt både nya och gamla produkter. Ni kan inte föreställa er hur glad jag blev över att Chevron Rectangle Dies har proportioner som passar perfekt till den storleken jag oftast använder till mina kort, 4.25" x 5.5"! Jag stansade ut den största i samma vita cardstock som kortstommen. Jag gillade även att den störtsa av ägg-diesen passar till stämpeln Glad påsk på olika språk. Jag stämplade och embossade den på cardstock som jag hade färgat in med Distress Oxide.
Det finns dies som stansar ut fjädern och kaninen, men jag hade dessa uppstämplade och utklippta sedan innan diesen kom så jag använde dem i stället.

It will soon be Easter, so I made a few cards, using both old and new products. For my first card, I can´t even tell you how happy it made me to discover that the proportions of the Chevron Rectangle Dies fits perfectly with my go to card size! I make most of my cards in 4.25" x 5.5". For this card, I cut the largest rectangle in the same white cardstock that I used for my card base. Another nice thing I noticed, was that the largest of the egg dies fits the stamp Glad påsk på olika språk. I stamped and heat embossed it on cardstock that I had colored with Distress Oxide.
There are coordinating dies available for the bunny and the feather, but I already had these ones stamped and fussy cut from before the dies were made.

Stämplar/stamps:
Stor prickig fjäder - 15030602
Prickig kanin - 14030401
Glad påsk på olika språk - 12020401
HAPPY EASTER - 18010116

Dies:
Ägg - D180244
Chevron Rectangle Dies - D180123




Till nästa kort stansade jag ut 9 små Postage Stamp Square Dies och stämplade en del av tuppen på varje. Jag ville inte ha någon text på framsidan, utan har en stansad sådan på insidan i stället.

For my next card I cut out 9 small Postage Stamp Square Dies, and stamped part of the Tupp on each of them. I put the sentiment on the inside of the card.

Stämpel/stamp:
Tupp - 14030604

Dies:
Postage Stamp Square Dies - D180114
Glad Påsk - D170311

Papper/paper:
Limegrön serie


Ett till kort med fjädrar och Chevron Rectangles, plus en härlig text-die. Den här gången använde jag även diesen till att stansa ut fjädrarna.
Another ccard with the feathers and the Chevron Rectangles, and a gorgeous sentiment die (I believe it´s available in English as well). This time I used the cutting die for the feathers.
Stämpel/stamp:
Stor prickig fjäder - 15030602

Dies:
Chevron Rectangle Dies - D180123
Stor prickig fjäder - D170509
Glad Påsk - D170721

Papper/paper:
Ljuslila serie



På mitt sista påskkort använde jag den största ägg-diesen igen, den här gången stansade jag ut det i ett av Gummiapans mönstrade papper.Till bakgrunden stansade jag Liten hjärtlig kyckling en massa gånger, och embossade dem sedan i vitt. Jag använde även en av de nya bårder-diesen, Pierced Label Border, längst ner på framsidan, och satte en bit mönstrat papper under.

For my final Easter card I used the largest egg die again, this time with one of Gummiapans patterned papers. For the background, I stamped Liten hjärtlig kyckling several times, and heat embossed them in white. I also used one of the new border dies, Pierced Label Border, to cut off a little part from the front of the card. Underneath it I put some patterned paper.

Stämpel/Stamps:
HAPPY EASTER - 18010116
Liten hjärtlig kyckling - 15030608

Dies:
Ägg - D180244
Pierced Label Border - D180230

Papper/papers:
Limegrön serie
Turkos serie


Till sist vill jag även visa några "lika-men-olika"-kort med en av de nya paket-diesen. Jag gjorde ett kort där jag bara använt det som blir kvar när man tryckt bort det utstansade. Till de övriga fem har jag stansat paket i olika mönstrade papper också, och fyllt i hålen så det blev fina omslag på paketen.
Stämpel/Stamp:
Let´s celebrate - 18010104

Dies:
Paket Litet - D180227

Papper/Papers:
Svart serie
Limegrön serie
Turkos serie
Klargrön serie
Mörkturkos serie
Mandelfärgad serie


//Camilla









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar