09 januari 2018

Premiär i Designteamet!

Hej där!
Så var det äntligen dax för mitt första blogginlägg som sprillans ny teammedlem, som jag längtat! Jag är ju så ruskigt glad att vara här!
Jag heter Monica och finns i Mölnlycke strax utanför Göteborg. Kortmakeri har jag hållt på med ett bra tag, men det finns fortfarande så mycket jag vill prova på.

Hello there!
Finally it's time for my very first blog post as a brand new team member, I really have longed for this day to come! I'm so happy to be here!
My name is Monica and I live in Mölnlycke, just outside Gothenbourg. Cardmaking has been my hobby for quite some time, but still I find plenty of new things to try.

Men nu är det dax för lite kort/Time for some cards!

Det här kortet är en nyårshälsning, visst ser Dino ut att vilja omfamna det nya året?! En stjärna är född helt enkelt!

This card is for celebrating 2018, I think the happy Dino looks like he wants to really embrace the brand new year! (the text says: A star is born)
 
Bakgrunden har jag gjort genom att trycka ett akvarellpapper mot blöt färg, Smooshing. Därefter har jag stämplat en bakgrundsstämpel som jag glitterembossat och sist lite småstjärnor här och där. Stjärnorna har fått en dutt glitterlim. Själva filuren är färglagd med copics.

The background is made by smooshing technique: pressing aquarelle paper towards wet paint. After that i glitterembossed a background stamp, added some tiny stars and gave them a glitter glue dot. The happy fellow is colored with Copics.

Ett kort till/one more card:

Här har jag målat cirklar på akvarellpapper. Sen stämplade jag blommorna och glitterembossade dem. Sist stämplade jag texter på en liten etikett: Njut av din dag och Hipp hipp hurraaaa!!!!

I painted some cirkles on aquarelle paper. Then I stamped and glitter embossed the flowers. I finished by stamping some texts on a tag.


En lite suddig närbild på det glittriga/A bit blurry close-up at the glitter embossing.

Till sist min tolkning av Jeanettes skiss v1 i Gummiapans facebookgrupp/As a final card: my take at Jeanettes sketch, you can find it in Gummiapans Facebook group

Supplies: Piraya, text: May all your fishes... , paper, stitched circles




Hälsningar Monica=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar