12 augusti 2017

Stars,hearts and clouds!

Då va semestern och sommarlovet slut för många av oss.
Snart är hösten här med massa pysselträffar och mässor 
men inte minst alla nyheter som kommer in hos Gummiapan!
 Kommer bli en fantastiskt rolig höst.

Visste ni att det bara är 42 dagar kvar till Trelleborgsträffen?

I väntan på den har jag skapat lite kort.
Den här gången har jag bara använt mig av spillbitar.
Första kortet ut är ett kort då jag har använt mig av: Grå serieMandelfärgad serieSvart Serie
Från alla tre serier har jag använt mig av papperet med stjärnor.
Jag blev så inspirerad av DT-Rikke som gjorde massa fina kort med stjärnor.
Rutorna stansade jag ut från: Stitched Squares den minsta fyrkanten.

Jag har använt mig av diesn: Textbanner  och text stämpeln. Du är en stjärna.
Jag stansade ut en svart cirkel i den minsta storleken fån disen: Stitched Circles
stämplade upp: Liten sliten stjärna i ring. Klippte ut ock placerade i mitten.
Enkelt och stilrent!

Som kort nummer två fick jag lite inspiration av att det va " Pride festival" i Stockholm.
Jag tänkte kärlek,  hjärtan och regnbåge.
Kortet gjorde jag i formatet 11 x 22cm.
Började med ett papper som va 10 x 21 cm.
Använde mig av: Bårder set för att för strecken som ser ut som raksöm.
Tog den stora diesn: Hjärtan som jag la lite här och där på linjerna.
Efteråt stansade jag ut dom pytte lilla hjärtanet som följde med den andra hjärtdiesn.
Detta lilla hjärta satte jag fast med 3D kuddar på linjerna.

Monterade det vita papperet på ett ljusblått med 3D tejp för att få lite höjd.
I alla hjärtan stansade jag ut hjärtan utav spillbitar från: 
Gul SerieOrange serieRöd serieCerise serieLjuslila serieMörkturkos serie,
 Grönturkos serieLimegrön serie och Klargrön Serie.
Självklart använde jag mig av papprena med små hjärtan på.
Som slutkläm stansade jag ut ordet kram från diesn med samma namn: Kram


När jag ändå var i farten och hade massa spillbitar i glada färger
bestämde jag mig för att göra ett kort till.
Jag fortsatte i samma stil men denna gång använde jag mig av moln.
Började med att stansa ut moln med dies från sättet :Landskaps Bårder
Efter det skar jag till remsor som var 1,5 cm breda från serierna:
 Gul SerieOrange serieRöd serieCerise serie,Ljusrosa serieMörkturkos serie,
Mintgrön serie , Limegrön serie och Klargrön Serie.
Som ni ser försökte jag mönsterpassa moln pappers remsorna.
 Birdie är en dise som består av två små fåglar. Stansade ut dom i papper:Ljusblå serie 
Avslutade med disen: Grattis som jag stansade ut tre gånger på vitt papper
 och monterade på varandra för att få lite höjd.


Upptäckte att jag hade fler dies med moln. Så jag beslutade att bjuda 
på ett kort till när jag var pysseltagen.
 Började med en kort bas i 11 x 22 cm. Jag tycker om den storleken.


Sen ett vitt papper i storleken 10 x 21 cm. 
Här ande jag mig av: Dies till Moln
Det är två moln du får i förpackningen. Den ena  perforerar endast  
och den jag har använt mig av att fylla mitt papper med.
Kör den även en gång på ett papper vid sidan om som jag sen stansar
 ut med den andra moln diesn och monterar med 3D kuddar över dom andra.
Använde mig av diesn: Carpe Diem "fånga dagen" 
vilket jag tyckte jag passade bra tillsammans med moln.
Texten stansade jag ut från papperet: Cerise serie 


Längst ner satte jag stämpeln: Luftballong.
Stämplade den två gånger på ett papper och färglade den med Spectrum Noir.
Klippte ut dom och monterade den ena på den andra med 3D kuddar.
Vill man inte klippa ut den så finns den nu också som: Dies till Luftballong

Det va allt för mig denna gång.
Hoppas ni fick lite inspiration att använda er av spillbitar man så ofta får.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Scrappa lugnt!

Hastalapasta!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar